Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Στα 4 (×4) για άγριες καταστάσεις (και αποδράσεις)



Για να δούμε, είσαι ο άνθρωπός μας; Είσαι ένας από εμάς, κρύβεις μέσα σου έναν... Ιντιάνα Τζόουνς; Είσαι τύπος των αποδράσεων; Θα ήθελες ιδανικά να μπορείς να φεύγεις τα σαββατοκύριακα και ειδικά αυτά του χειμώνα και το ένα να σε βρίσκει στην Αράχωβα, το άλλο στα Καλάβρυτα, το επόμενο στο Καρπενήσι και γενικά να γυρίζεις την ηπειρωτική Ελλάδα, να ανεβοκατεβαίνεις τα βουνά, να περνάς μέσα από λίμνες, φαράγγια και δάση; Αν είσαι κάτι απ' όλα ή ακόμη καλύτερα όλα αυτά που περιγράψαμε, συνέχισε να διαβάζεις το άρθρο, θα το βρεις διαφορετικό και ενδιαφέρον.
Ο Proper Man θα σου προτείνει τα οχήματα, τα «τζιπ» ντε, με τα οποία θα κάνεις τη ζωή σου εύκολη και θα δαμάσεις τη φύση. Σε ένα αφιέρωμα χωρίς κλισέ και δίχως περιστροφές.


Suzuki Jimny




Μικρό, αλλά θαυματουργό. Το γιαπωνέζικο μικρό της Suzuki βάζει τα γυαλιά σε πολλά μεγάλα τζιπ ή SUV και crossover. Αν όχι σε όλα… Είπαμε, εδώ θα διαβάσετε αλήθειες. Όχι σαν αυτό που συμβαίνει χρόνια τώρα στον Τύπο του αυτοκινήτου, όπου σχεδόν πάντα προκρίνονταν και βραβεύονταν και έβγαιναν κορυφαία σε κάθε κατηγορία τα γερμανικά, του κολοσσού της Volkswagen, για παράδειγμα, άσχετα αν στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν το άξιζαν…

Στο Jimny και πάλι. Αν θέλετε ένα όχημα αξιόπιστο, σχετικά φτηνό (μεταχειρισμένο ή καινούργιο), που να κρατάει και την τιμή του όμως, αν δεν σας ενδιαφέρει ο εσωτερικός διάκοσμος να είναι ο πιο όμορφος ή πλούσιος που έχετε δει ποτέ, αν δεν είστε της ταχύτητας και συμβιβάζεστε το πολύ με 120-140 χλμ/ώρα (στην εθνική πχ.), το σουζουκάκι θα σας πάει παντού.

Ο… εγγονός του Suzuki Samurai παραμένει σπαρτιάτικος μέσα και έξω, είναι όσο όσο, όμως στις εκτός δρόμου επιδόσεις του παραμένει χωρίς αντίπαλο. Πόσες φορές θα έχετε ακούσει σε νησιά ότι «σε αυτή την παραλία πάει μόνο Jimny και γουρούνα»!
Λόγω των διαστάσεών του, το ύψος του από το έδαφος, τη γιαπωνέζικη τεχνογνωσία και τετρακίνηση και τη δυνατότητα επιλογής του «αργού» σε περίπτωση ανάγκης, το Jimny είναι ακατανίκητο.



Στα αρνητικά του είναι οι επιδόσεις όπως είπαμε, ο μικρός χώρος αποσκευών, κάτι που διορθώνεται με αγορά αξεσουάρ οροφής, αλλά και το ότι… κλέβεται εύκολα! Ναι, καλά διαβάσατε. Επειδή προφανώς παραμένει περιζήτητο, από διάφορους «πελάτες», γίνεται «στόχος» και ξαφνικά μπορεί ένα βράδυ να ψάχνεστε να το βρείτε!!! Έχει συμβεί στον υπογράφων. Να ανησυχείτε…

Lada Niva




Αν δεν σας νοιάζουν ούτε τα όσα διαβάσατε για το Jimmy, αλλά ούτε και το γεγονός πως σε ένα ταξίδι 2+ ωρών μπορεί να πάθετε λουμπάγκο, τότε το ρωσικό τζιπ είναι η επιλογή σας. Αν το Jimny είναι σπαρτιάτικο, το Νίβα μάλλον είναι το όχημα του βασιλιά Λεωνίδα!

Δεν έχει τίποτα ερωτεύσιμο, δεν είναι ωραίο ή πλούσιο μέσα, δεν είναι ούτε αυτό γρήγορο, εντός πόλης ή σε ταξίδια σου βγαίνει η μέση και η… Παναγία και πρέπει να είσαι σίγουρα κάτω των 40 για να μη… μείνεις ξαφνικά οδηγώντας, ωστόσο, έχει 1-2 ατού που δεν βρίσκεις πουθενά. Δεν παθαίνει τίποτα ποτέ, δεν χαλάει, ΑΝ χαλάσει τότε καθετί κοστίζει κάτω από 100 ευρώ, αν τρακάρεις ακόμη και με νταλίκα μάλλον ο άλλος θα χρειαστεί επισκευή με τις λαμαρίνες που έχει, ενώ είναι και πρωτότυπο-διαφορετικό από μόνο του, καθώς είναι ρωσικό! Πόσοι από την παρέα έχουν Ρώσο; Ουδείς…



Αφού δεν μπορείς να αποκτήσεις λοιπόν ένα Σουκόι (ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος) να πηγαίνεις γρήγορα εκεί όπου θες, παίρνεις ένα Niva και δεν σε νοιάζει τίποτα. Ούτε ο καιρός, ούτε αν είναι κακοτράχαλα, ούτε τίποτα. Και έχεις και μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ (και από το Jimny και από τα Σουκόι!) Στα συν, ότι δεν θα στο… κλέψει κανείς!

Nissan Navara




Δεν γνωρίζουμε πόσα συχνά ταξιδεύετε στην επαρχία, σίγουρα όμως θα έχετε παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι αγρότες προτιμούν και οδηγούν τα θηριώδη pick up, γνωστά και ως… αγροτικά, Nissan Navara. Κάτι θα ξέρουν. Αυτοί είναι οι ειδικοί.

Αν ψάχνετε λοιπόν κάτι με… καρότσα, το οποίο θα έχει άπλετους χώρους (είπαμε, έχει ολόκληρη καρότσα), δεν θα σταματάει πουθενά με την «έξυπνη τετρακίνηση» της Νισάν, θα είναι και λίγο άγριο -με ολίγον τι από… βλαχιά να είμαστε ειλικρινείς-, το Ναβάρα είναι η επιλογή για εσάς.



Είναι πιο ακριβό, πιο βαρύ, πιο μεγάλο από τα προηγούμενα, θα πληρώσετε πιο πολλά σε ασφάλεια και σε συντήρηση, αλλά θα έχετε έναν Γιαπωνέζο που δεν θα σας προδώσει ποτέ και περισσότερη άνεση από τ’άλλα. Κι αν ποτέ αποφασίσετε να τα… φορτώσετε όλα στον κόκορα, στο Ναβάρα χωράνε όλα! Αν είναι και hard top, δηλαδή κλείνετε την καρότσα με οροφή, τότε ο κόκορας δεν θα μπορεί να διαφύγει...

Jeep Wrangler




Η ωδή στα γιαπωνέζικα SUV θα μπορούσε εύκολα να συνεχιστεί. Υπάρχουν τόσα μα τόσα «σκληρά» αμάξια, όπως τα Nissan Patrol, Pathfinder, X-Trail, τα Toyota Land Cruiser, Hillux, το Mitsubishi Pajero, το Daihatsu Terios, η αλήθεια όμως είναι πως όταν μιλάμε για σκληράδα σε αυτοκίνητο, τότε αυτόματα ταξιδεύουμε στις ΗΠΑ και ο τίτλος δικαιωματικά πηγαίνει στο άγριο, τσαμπουκαλεμένο, στρατιωτικό Jeep Wrangler…

Πρόκειται για τον διάδοχο του θρυλικού Jeep Willy's, το οποίο έχει ανέβει αμέτρητα βουνά και λαγκάδια, έχει πάρει μέρος σε πολέμους και στρατιωτικές επιχειρήσεις και γενικά έχει αφήσει εποχή στην Αμερική. Το Wrangler ήρθε πριν από χρόνια και έμεινε. Και θα μείνει για πάντα θαρρώ.

Είναι σαν τη Harley Davidson των αυτοκινήτων. Δεν είναι καθόλου «gay» ή «gay friendly» όπως πολλά γιαπωνέζικα και ευρωπαϊκά, που μοιάζουν με βατράχια, πάπιες, χελώνες κτλ, δεν έχει μοντέρνα λεντ φώτα, που κάποιες φορές μοιάζουν με κακόγουστα πορτατίφ, είναι «μάτσο», γκομενοπαγίδα, custom εργαλείο, αφού ο καθένας το φτιάχνει και το εμπλουτίζει κατά το δοκούν, σπαρτιάτικο κι αυτό όπως τα δύο πρώτα, μα πριν απ’ όλα ένα αυτοκίνητο με ταυτότητα, τύπο και ιδιαίτερο στυλ. Ο «έχων» Ράνγκλερ έχει Ράνγκλερ. Είναι Τσακ Νόρις και Κάπτεν Αμέρικα ταυτόχρονα. Τελεία και παύλα (.+-)!



Θα πρέπει να πούμε, πάντως (άρα άκυρη και η τελεία και η παύλα) ότι αν πάρεις Wrangler θα πληρώνεις πάντα πιο πολλά από τους άλλους. Σε φόρους, ασφάλειες, τέλη κυκλοφορίας, συντήρηση, βενζίνη, αξεσουάρ, αλλά μπρος στα κάλλη τι είναι ο… πόνος;!

Φορολογήστε και τα λασπόνερα που θα πατάμε, χτυπάτε τον κώλο σας κάτω, το Wrangler δεν θα χάσει ποτέ την πρωτιά του πιο ασύμφορου, αλλά και γουστόζικου τζιπ, αφού διαθέτει όλα τα απαραίτητα μούσκουλα και την προσωπικότητα.

4 σχόλια:

  1. ΣΥΜΦΩΝΏ!!!
    ΈΓΚΥΡΟ ΆΡΘΡΟ..ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΌΛΟΥΣ ΦΛΟΥΣ!!!

    ΑΛΛΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ..ΤΖΙΠ=JEEP..ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΑΣ ΤΑ ΠΟΥΜΕ SUV=SPORT UTILITY VEHICLE....JEEP....ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ!!!ΚΑ Ι ΔΥΣΤΗΧΩΣ..ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ..ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ..ΠΑΝΤΑ....ΣΚΕΨΟΥ..ΟΤΙ ΠΛΗΡΏΝΕΙΣ ΥΠΕΡΟΓΚΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.....ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙΣ ΣΤΑ...ΒΟΥΝΑ!!!

    ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΔΑΜΟΥΛΙΑΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, φυσικά, έτσι είναι. Στην Ελλάδα μόνο τα λέμε όλα τζιπ. Τζιπ=Jeep. Απλά έχει προσδιορίσει η ρημάδα η εταιρεία μια ολόκληρη κατηγορία, μπορεί να πει κανείς... Όλα τ'άλλα είναι SUV.

      Καλά στην Ελλάδα βέβαια έχουμε μπερδέψει πολλά πράγματα και έννοιες, αλλά δεν είναι της παρούσης. Έχεις δίκιο, πάντως, φίλε.

      Διαγραφή
  2. Έγκυρο άρθρο!!!
    Αυτά τα οχήματα προσφέρονται για εκτός δρόμου διαδρομές! Δεν πας γρήγορα, όπως θα πήγαινες με ένα απλό ΙΧ αλλά πας οπουδήποτε!!
    Υπάρχουν πολλά σενάρια που θα μπορούσες να φτιάξεις με ένα 4χ4! Από το να πας μία απλή βόλτα στο βουνό μέχρι το να οργανώσεις ένα διήμερο περιπέτειας με την παρέα σου όπου θα διασχίσεις ποτάμια, βουνά, χωριά και το βράδυ να κοιμάσαι στο καλύτερο ξενοδοχείο "τ'αστέρια" (δηλαδή έξω)!!!
    Για όσους ενδιαφέροντε για απόδραση με 4χ4 αλλά δεν έχουν μπορούν ψάχνοντας στο διαδίκτυο, να βρουν εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι αυτό και να φτιάξουν ένα πρόγραμμα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους!!!
    Ξαμοληθείτε λοιπόν στην όμορφη φύση που μας προσφέρει απλόχερα η Ελλαδάρα μας και μη μασάτε για τα εμπόδια που θα συναντήσετε!! Θα τα καταπιεί όλα το τετρακίνητο τερατάκι!!!!

    Παπασαλούρος Γιάννης 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πρέπει να πούμε ότι εύκολα μπορεί κάποιος να νοικιάσει ένα Jimmy ή ένα Kia Sorrento για παράδειγμα και να την κάνει...Αν είναι 4 τα άτομα μοιραζουν τα λεφτά και δεν βγαίνει ακριβά σε κανέναν...

      Διαγραφή