Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015

Ο κοντός, ο γυμνός και ο governator...


 


Είναι ένα μέτρο κι… ένα milko, αλλά ποιος -ή μάλλον ποια- το παρατηρεί στις ταινίες του; Τρέχοντας διαρκώς και σκοτώνοντας ενίοτε καμιά 100αριά κακούς μέσα σε 90 λεπτά, ο Τομ Κρουζ καταφέρνει όχι να δείχνει πρώτο μπόι, αλλά τουλάχιστον να περνάει, το ότι είναι πιο κοντός κι από την εκάστοτε γυναίκα του, απαρατήρητο! Έχετε, μήπως, παρατηρήσει ότι ο Κέβιν Κόστνερ έχει επιδείξει τον… κώλο του καμιά 25αριά φορές στην καριέρα του, ανεξάρτητα από το ρόλο ή το έργο;

Έχουμε παρατηρήσει κι άλλα εμείς, αρκετά ενδιαφέροντα, τα οποία όχι απλά δεν φρενάρισαν την καριέρα κάποιων στο Χόλυγουντ, αντιθέτως, πιθανότατα να τους έδωσαν και έξτρα πόντους. Έχουν χτιστεί καριέρες και καριέρες, με δυο μούσκουλα, ένα μόνιμα θυμωμένο βλέμμα ή ένα μόνιμα ίδιο σενάριο. Και, ναι, θέλουμε να τα μοιραστούμε μαζί σας…


ARNOLD SCHWARZENEGGER




Στο χώρο του αθλητισμού -κι όχι του body building, προφανώς- δεν θα είχε καμία τύχη. Από την πρώτη στιγμή θα είχαν πέσει πάνω του όλοι οι ελεγκτικοί οργανισμοί, για να καταμετρήσουν τις ποσότητες των στεροειδών και στο τέλος να τον αποβάλουν.  Στον κινηματογράφο, όμως, όλα μπορούν να είναι «οκ».

Παρά τη χρήση μερικών δεκάδων (κιλών) αναβολικών και το γεγονός ότι ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ ήρθε από μια ξένη και μακρινή χώρα, την Αυστρία, χωρίς να γνωρίζει καλά την αγγλική γλώσσα, έφτασε να γίνει αστέρας του Χόλυγουντ, δισεκατομμυριούχος, κυβερνήτης στην Καλιφόρνια, να κάνει έναν… βασιλικό γάμο και να γίνει, τελικά, ο αγαπημένος «Άρνι» των Αμερικανών.


Αυτό που δεν λείπει ποτέ από τις ταινίες του, είναι ο χαμός που σπέρνει στο διάβα του, ο όλεθρος, είτε κάνει… εθνοκάθαρση σε κάποια χώρα, είτε ξεκληρίζει κάποια άτυχη οικογένεια! Το συμπέρασμα; Αν είσαι ντοπαρισμένος, μπορείς να φτάσεις πολύ ψηλά. Δεν χρειάζεται υποκριτικό ταλέντο. Ούτε για ηθοποιός, ούτε για πολιτικός! Θα σου δοθούν εύκολα και γρήγορα τα απαραίτητα… όπλα και θα γίνεις ήρωας.

KEVIN COSTNER



Το ξέρετε αυτό που λέει... «αν έχεις κώλο, διάβαινε». Μάλλον και ο Κέβιν Κόστνερ το γνωρίζει, ειδάλλως δεν εξηγείται το ότι εμείς έχουμε δει τον κώλο του τόσες και τόσες φορές έως τώρα, ενώ αυτός έχει κάνει μια περιουσία από τον κινηματογράφο.

Είτε βλέπεις τον «Ρομπέν των Δασών», είτε το «Χορεύοντας με τους λύκους» και τον «Υδάτινο Κόσμο», ο διάσημος ηθοποιός, εεεεεεε, ο κώλος του, είναι εκεί, σε δημόσια θέα! Φετίχ το λες, ψωροπερηφάνεια ίσως, διότι κόμπλεξ σίγουρα δεν είναι, το θέμα είναι ότι συμβαίνει διαρκώς και δεν είναι proper.

TOM CRUISE



Ο Τομ Κρουζ τρέχει διαρκώς στις ταινίες του. Τώρα αυτό το κάνει είτε για να αποφύγει κάποιον εχθρό, τον οποίο φυσικά θα «καθαρίσει» λίγο αργότερα, είτε για να… ξεφύγει από το κόμπλεξ που νιώθει, επειδή είναι κοντός.

Μάλιστα, ο… κοντός Θωμάς ήταν κοντύτερος κι απ’ όλες τις πρώην συντρόφους του! Και από την Χολμς και από την Κίντμαν, απ' όλες. Φοράει πάντα ειδικούς πάτους, προκειμένου να εξισορροπήσει τη διαφορά!

Το ύψος, πάντως, δεν κάνει τον άντρα. Κοντός ήταν και ο Μέγας Αλέξανδρος, το ίδιο και ο Ναπολέων Βοναπάρτης, ο Μπρους Λι, ο Χριστός, ο Βαν Νταμ, ακόμη περισσότερο ο Μάγκζι Μπογκς, ο οποίος έκανε καριέρα στο ΝΒΑ με μόλις 160 πόντους μπόι!


Αν είχε αυτά κατά νου και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ταυτόχρονα, δεν θα χρειαζόταν να τρέχει σαν τρελός ή να υπερβάλλει εαυτό, γενικότερα, σε κάθε του ταινία, προκειμένου να μας «αποπροσανατολίζει» και να μην παρατηρούμε ότι είναι 1,70.

CLINT EASTWOOD




«Gran Torino», «Million dollar baby», «Unforgiven», «Trouble with the curve», «Space Cowboys», «Dirty Harry» είναι μόνο μερικές από τις ταινίες, στις οποίες ο Κλιντ Ίστγουντ καταφέρνει «μαγικά» να μεταμορφώνεται στο τέλος από το μεγάλο στραβόξυλο, τον ρατσιστή, τον σεξιστή, στον απόλυτο ήρωα, τον συναισθηματικό τύπο με τη μεγάλη καρδιά…

Δεν καταλαβαίνουμε το λόγο που αυτή η σεναριακή πορεία επαναλαμβάνεται συνεχώς. Εντάξει, ο σοφός άνθρωπος αλλάζει, μαθαίνει διαρκώς, δεν θεωρεί ότι έχει κατακτήσει καμία γνώση, αλλά ο Κλιντ κοντεύει πια 90 χρονών, δεν θα έπρεπε να έχει μάθει κάτι, με τόσα που έχει πάθει;



JASON STATHAM



Είτε τον βλέπει κάποιος στο «Italian Job», είτε ακόμη περισσότερο στα «Transporter», o Τζέισον Στέιθαμ δείχνει πάντα, σε κάθε του ταινία, εκνευρισμένος, θυμωμένος, έτοιμος να εκραγεί, ενώ στο τέλος, πάντοτε, καταφέρνει να «πάρει» και το κορίτσι που γουστάρει…

Δεν ξέρουμε αν του έχει υποσχεθεί κανείς ότι θα συμβαίνει αυτό μέχρι να γεράσει, μέχρι στιγμής, πάντως, του κάθονται όλα καλά. Σκοτώνει κόσμο, κακούς, πολλούς κακούς, επιβιώνει, κοιμάται με το κορίτσι που του αρέσει κι όλα αυτά με μια μπρουτάλ εσάνς! Με τέτοιο βλέμμα, σιγά που θα του έριχνε χυλόπιτα καμιά... Απλά, σόρρυ κιόλας, σε βαρεθήκαμε λιγάκι ρε συ Τζέισον, να βγάζεις μονίμως αυτό το... γεννήθηκα τσαντισμένος κι έρχομαι να σας διαλύσω.

STEVEN SEAGAL



Μας έπρηξες κι εσύ! Σε κάθε του έργο, ξεκινάει σαν ένας φιλήσυχος ειρηνιστής, με ένα παρελθόν στις ειδικές δυνάμεις που θα ήθελε να ξεχάσει, με την ίδια λιγδιάρικη κοτσίδα και φωνή λες και έχει καταπιεί χαλίκι, για να καταλήξει να γίνεται ο… μακελάρης, αυτός που κόντρα σε όλους, ακόμη και στους νόμους, βάζει όσους κακούς έχει αφήσει ζωντανούς στη φυλακή.

Συνήθως, δε, σώζει-λυτρώνει κάποια φυλή Ινδιάνων ή Εσκιμώων, καμιά θαλάσσια φώκια κτλ. Μπράβο, εύγε! Ήρωας, σερίφης! Εμείς, πάντως, κουραστήκαμε…



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου